Draamat võime tänapäeval nautida nii teatris kui läbi elada oma elus. Nüüd teeme draamat muuseumis. Tunnis saab teada, kus ja kuidas tekkis euroopalik teatrikunst, millised olid kreeklaste arusaamad inimeste ja jumalate suhetest, õigusest ja õiglusest ning miks ja kuidas kujunesid välja erinevad draamavormid 2500 aastat tagasi. Õpilased saavad osa antiikkultuurist emotsionaalselt aga samas panna ka ennast proovile. Kogeda, kuidas õnnestub teatrimaski abil ümberkehastumine antiiktegelase rolli, mis tunne on publiku ees kanda ette luulevormis antiikse teose katke ja kuidas laabub koostöö rühmakaaslastega 5-minutilise etenduse lavastamisel. Mänguplatsil aitavad antiikaega sisse elada Vana-Kreeka skulptuurid ja pompei stiilis seinamaalid. Loodetavasti pole see kogemus liialt dramaatiline!
Märksõnad: tragöödia, komöödia, eepos, dionüüsiad, amfiteater, orkestra, skeene, theatron, teatrimask, kultuuriline identiteet.
Kestus: 90 min
Hind: 6 eurot õpilase kohta
Õpitulemused
Haridusprogrammi läbinud õpilane:
Mõistab inimese, ühiskonna ja kultuuri seoseid
Teadvustab keelt identiteedi osana, väärtustab keelelist ja kultuurilist mitmekesisust
Arendab oskust eri liiki tekste mõista, analüüsida, esitada selgelt
Avardub tunde-, kogemus- ja mõttemaailm
Täiendab oma kultuuriteadmisi ja mõistab Antiik-Kreeka kultuuripärandi tähtsust Euroopa ajaloos
Seos õppekavaga
Muuseumitund sobib keele ja kirjanduse ainevaldkonna kursusega “Kirjanduse põhiliigid ja žanrid” ning arendab gümnaasiumi riikliku õpekava üldpädevustest kultuuri- ja väärtuspädevust, enesemääratluspädevust, sotsiaalset ja õpipädevust.